کابل PVC چیست ؟

دسامبر 31, 2022by multi0

کابل PVC چیست ؟

کابل PVC با کیفیت یکی از تجهیزات صنعتی جدید در نسل جدید می باشد که ما می توانیم با کمک آن کارهای فنی خود را خیلی سریع تر پیش ببریم. کابل پی وی سی از دوام مناسبی برخوردار می باشد و در این زمینه اطمینان لازم را به ما می دهد. با توجه به تنوعی که در آن ها می توانیم ببینیم، هر فردی شایستگی و توانایی استفاده از کابل پی وی سی را ندارد، زیرا برای تشخیص اینکه متوجه شویم کدام کابل برای چه موقعیتی مناسب می باشد، لازم است که از مهارت لازم برخوردار باشیم.

بیشتر بخوانید: قیمت کابل آلومینیومی

آشنایی با کابل PVC

این کابل ها از پلی وینیل کلراید تشکیل شده اند و گزینه ای بسیار مناسب برای جایگزینی مواد عایق پلاستیکی معمولی می باشند.
می توانند در حدود 30 سال عمر کنند و ایرادی در آن ها به وجود نیاید. همانطور که می دانیم در برخی مواقع نصب آنها کاری بسیار سخت و مشکل می باشد و لازم است که از تجهیزاتی همچون نردبان های مخصوص، لباس ایمنی و حتی ماشین های ویژه کمک بگیریم که خود هزینه بر می باشد، پس چه بهتر که وسیله ما نیاز به تعمیر کمتری داشته باشد.
کابل پی وی سی دارای ویژگی بسیار مهمی در خود می باشد که سبب شده آن را از سایر کابل ها متفاوت کند و آن، مقاوم بودن در برابر حرارت و شعله آتش می باشد. در بسیاری از آتش سوزی ها، خسارتی که ضرر و زیان زیادی را به همراه دارد، آسیب رسیدن به تجهیزاتی برقی می باشد و این نشان می دهد که ما باید تا حد امکان از محصولاتی همچون کابل PVC استفاده کنیم تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.
بافت کابل پی وی سی سخت است، اما با اعمال برخی تغییرات شیمیایی می توانیم آن را کمی منعطف کنیم.
این کابل می تواند در برابر ساییدگی نیز مقاومت خوبی را از خود نشان دهد و هزینه کمتری را در این زمینه به همراه داشته باشد. در کنار آن مقاومت در برابر رطوبت، دود، آب و … باعث می شود پوششی مناسب برای فلزات ویژه به شمار بیاید.

بیشتر بخوانید: کابل xlpe چیست؟

اجزای کابل پی وی سی (PVC) با کیفیت

1- هادی

بخش اصلی یک کابل همان هادی می باشد که معمولا از جنس مس و یا آلومینیوم است و کار اصلی آن انتقال نیرو و جریان در سرتاسر کابل می باشد. برای محافظت از این بخش از روکش های پی وی سی استفاده می کنیم.

2- فیلر

همانطور که از نامش پیداست، برای پر کردن فضای خالی به کار می رود. زمانی که هادی در جای خود قرار می گیرد، لازم است که ماده ای مخصوص از جنس پی وی سی، فضای خالی بین آنها را پر کند تا خبری از پیچ خوردگی و قطع شدن سیم ها نباشد. ژاکت در بخش بیرونی کابل های پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد و لازم است که از مقاومت بیشتری برخوردار باشد تا اجازه ندهد که آسیب های محیطی وارد بخش های داخلی کابل شوند.

3- روکش

مشکی برای خنثی، آبی برای فاز سه، زرد برای فاز دو قرمز برای فاز یک به کار می رود.

بیشتر بخوانید: کابل مسی یا آلومینیومی

کاربرد کابل پی وی سی (PVC) با کیفیت

کابل پی وی سی با کیفیت می تواند در بخش خانگی نیز گزینه ای مناسب باشد، زیرا با کمک آن می توانیم امنیت ساختمان را بالا ببریم و حتی در آشپزخانه که دما در آن در اغلب موارد بیشتر از قسمت های دیگر خانه می باشد، استفاده کنیم. با توجه به اینکه کابل پی وی سی با کیفیت از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشد و در برابر اشعه فرابنفش خورشید نیز مقاوم است، می توانیم در زمین های کشاورزی نیز که متراژ زیادی هم دارند، استفاده کنیم. در کارخانه جات، کشتی رانی ها و حتی در زیر زمین نیز می توانیم از کابل پی وی سی باکیفیت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: سیم و کابل ساختمانی

مزایای استفاده از کابل PVC

1- در دسترس
2- قیمت مناسب
3- می توانیم آن ها را بازیافت کنیم و مجدد استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: کابل آلومینیوم خودنگهدار

انواع کابل های پی وی سی

بر اساس تحقیقات کابل های پی وی سی به چهار دسته کلی تقسیم می شوند:

1- کابل پی وی سی باکیفیت ویژه

این کابل به عنوان گران ترین و پرکاربرد ترین کابل پی وی سی شناخته می شود.

2- مقاوم در برابر گرما

این کابل می تواند تا دمای حدود 110 درجه را تحمل کند که در بخش های ویژه ای دیده می شود.

3- مقاوم در برابر روغن

ترکیب شیمیایی به کار رفته در آنها متفاوت از سایر کابل ها می باشد.

4- مقاوم در برابر سرما

تا دمای 50- درجه را می توانند تحمل کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کابل آلومینیومی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار، کابل آلومینیومی زمینی می توانید با ما از طریق وب سایت در ارتباط باشید تا شما را از شرایط کارکرد این کابل ها و قیمت آنها مطلع شوید.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 + 15 =