کابل فرمان چیست؟

دسامبر 31, 2022by multi0

کابل فرمان چیست؟

انواع مختلفی از کابل ها و سیم های برق وجود دارد ، کابل آلومینیومی زمینی ،کابل آلومینیوم خودنگهدار،از جمله پر مصرف ترین و پرکاربردترین آن ها می توانیم به کابل فرمان اشاره داشته باشیم. هر کدام از کابل ها کاربرد خاص خود را دارند و در صنایع و قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. کابل فرمان نیز کاربرد متفاوتی نسبت به سایر کابل ها دارند و از آن ها برای ارسال سیگنال هایی با اهداف مورد نظر استفاده می شود.

کاربرد کابل فرمان

از کابل های فرمان در موارد متعددی استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به خط های مونتاژ، روباتیک و توزیع الکتریسیته اشاره داشت. این نوع کابل انواع مختلفی دارند و با توجه به شرایطی که مورد استفاده قرار می گیرد می توان از کابل فرمان مورد نظر استفاده کرد. این نوع کابل ها به کابل های انعطاف پذیر نیز مشهور هستند. نوع چند هسته ای کابل های فرمان در اتوماسیون ها به منظور کنترل، اندازه گیری و انتقال سیگنال ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کابل فرمان NYSLY

این نوع کابل یکی از کابل های فرمان پرکاربرد در صنایع مختلف است. ولتاژ اسمی این کابل 300/500 است. نوع هادی این کابل فرمان مس آنیل شده است و برای روکش آن نیز از پی وی سی مشکی رنگ استفاده شده است. تعداد رشته های مختلفی از این نوع کابل فرمان وجود دارد که می توانیم از دو الی شصت و یک رشته اشاره داشته باشیم. کاربردهای مختلفی دارد و از آن می توان در بخش داخلی ساختمان ها استفاده کرد. قیمت این نوع کابل مناسب است و انعطاف پذیری خوبی نیز دارد.

کابل تخت فرمان

در صورتی که به دنبال کابلی هستید که فضای کم تری را اشغال کنید می توانید از این نوع کابل فرمان استفاده کنید که برای استفاده در محیط ها با اندازه کوچک مناسب است. ولتاژ نامی آن در دو نوع متفاوت است که می توانیم به 300/500 ولت و 450/750 ولت اشاره داشته باشیم. هادی کابل تخت فرمان از جنس مس افشان نوع پنج می باشد و برای روکش آن نیز از ترکیب پی وی سی و رنگ های مشکی و در برخی موارد نیز طوسی استفاده شده است. تعداد رشته های این نوع کابل کنترلی نیز متفاوت است و از چهار تا بیست و چهار رشته را شامل می شود. از نوع بیست و چهار رشته می توان در کابین آسانسور و یا جرثقیل های سقفی استفاده کرد.

بیشتر مطالعه کنید: تفاوت‌ کابل‌ های گرد و تخت

کابل مفتولی فرمان

یکی دیگر از انواع کابل فرمان است. نوع رسانای این کابل مس مفتولی است و نوع روکش آن نیز از جنس پلی وینیل کلریاد آ است. بیشترین استفاده از این کابل در فضاهای باز و قسمت هایی است که امکان صدمات مکانیکی کم است. هر چند در برخی از موارد می توان از آن در قسمت داخلی ساختمان نیز استفاده کرد. یکی از مهم ترین مزیت هایی که این نوع کابل دارد این است که می توان از آن در دماهای پایین تا منهای سی درجه سانتیگراد و حتی دماهای بالا نیز استفاده کرد. در پوشش این کابل علاوه بر روکش از پوشش میانی نیز استفاده شده و به رنگ مشکی می باشد

انواع کابل کنترل

انواع کابل های کنترل را به طور کلی می توان به دو نوع کابل شیلدار و بدون شیلد تقسیم بندی کرد. کابل های کنترلی در هر شکل و نوعی که باشند برای کنترل جریان الکتریسیته ضروری هستند در واقع بدون استفاده از این کابل ها امکان برق رسانی وجود نخواهد داشت و شرایط دشواری برای ماشین ها و دستگاه های الکتریکی در صنایع مختلف فراهم خواهد شد.

کابل کنترل NYSLCY

از جمله کابل های کنترلی شیلددار می باشد. هادی آن از نوع مس افشان خالص است و در جنس روکش آن نیز کامپاند پی وی سی از نوع دی می باشد. ولتاز آن نیز 300/500 ولت می باشد. استفاده از آن در تابلوهای فرمان و محیط های داخلی ساختمان ها رایج است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کابل آلومینیومی زمینی ،کابل آلومینیوم خودنگهدار میتوانید با مراجعه به سایت ثبت سفارش انجام دهید همچنین برای دریافت قیمت کابل آلومینیومی میتوانید با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

دو × یک =