سیم تک رشته ای یا چند رشته ای

دسامبر 31, 2022by multi0

سیم تک رشته ای یا چند رشته ای

در زندگی امروز برق نقش کلیدی و جدایی ناپذیری دارد و این برق با کمک سیم و کابل جا به جا میشود اگر سیم و کابلی وجود نداشت چه بسا امکان استفاده از برق هم وجود نداشت کابل های تک رشته و چند رشته دو نوع از کابل هستند که در زندگی روزمره ما تاثیر گذارند.

 

آشنایی با کابل تک رشته ای

شاید تا به حال اسم کابل های تک رشته به گوشتان نخورده باشد ولی به احتمال زیاد این نوع کابل را دیدید. این کابل دارای یک رشته است و منعطف نیست از این کابل در مکان هایی که نیاز به خمش ندارد استفاده میکنند. از دو مدل این سیم میشود به سم های لاکی و مفتولی اشاره کرد گفتنی است از سیم های لاکی در موتور و ترانسفورماتور استفاده میشود.

 

 

بیشتر بخوانید: کابل مسی یا آلومینیومی

آشنایی با کابل چند رشته ای

به احتمال زیاد تا به حال کابل های چند رشته ای را از نزدیک دیده اید. این نوع از کابل ها از چند رشته گره خورده در هم به وجود می آیند، از ویژگی های این کابل میشود به انعطاف پذیری و نصب آسان اشاره کرد. این کابل ها را در قسمت هایی قرار میدهند که کابل نیاز به خمش دارد. یکی از انواع این کابل، کابل افشان است.

کابل تک رشته و چند رشته را هم از آلومینیوم و هم از مس تولید میکنند. مس درون کابل را هم میتوان برای مقاومت در برابر واکنش دهی در برابر محیط با یک روکش قلع یا فلزهای دیگر پوشاند. در زمینه عمر سیم میتوان سیم را پخت تا عمر آن بالا رود این روش همچنین باعث آسان تر شدن فرآیند لحیم کاری نیز میشود.

بیشتر بخوانید: انواع سیم برق

کابل کواکسیال چیست؟

کابل های کواکسیال نوعی از کابل هست که از هر دو مدل سیم تک رشته و چند رشته را در درون خود دارند. این مدل کابل دارای یک تک رشته در درون خود هستند بر روی آن ماده نارسانایی قرار دارد و دوباره بر روی ماده نارسانا یک پوشش رسانا بافته شده وجود دارد این پوشش به علت عدم اجازه به ورود سیگنال ها و نوویز های محیط به داخل کابل طراحی شده است در نهایت تمام کابل با یک عایق پوشیده میشود.

در نظر داشته باشید شما مشتریان گرامی میتوانید برای اطلاع از کابل آلومینیوم خودنگهدار، کابل آلومینیومی زمینی ، قیمت کابل آلومینیومی از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

یک × سه =