آشنایی با مشخصات و کاربرد کابل ابزار دقیق

دسامبر 31, 2022by multi0

آشنایی با مشخصات و کاربرد کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق به مانند بسیاری از کابل های دیگر از جمله کابل آلومینیومی زمینی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار و سایر انواع کابل ها از کابل های پرمصرف در صنایع مختلف می باشد. از لحاظ نوع کاربرد و ساختار کابل ابزار دقیق تفاوت هایی را با سایر انواع کابل ها دارد و قیمت آن نیز با قیمت کابل آلومینیومی متفاوت است. در صورتی که به دنبـال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کابل های ابزارهای دقیق هستید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

مهم ترین انواع کابل ابزار دقیق

مهم ترین انواع کابل های ابزار دقیق را می توانیم به دسته های ذیل تقسیم بندی کنیم:

کابل فرمان:

از این نوع کابل ها به اسم کابل ابزار دقیق سیلیکونی نیز یاد می شود که برای بهینه سازی، کنترل و افزایش دقت در مجموعه به کار برده می شود. از آنجا که سطح مقطعی آن ها کوچک است در شرایطی که فشار ضعیف باشد می توان از آن استفاده کرد. این نوع از کابل ها در دو نوع شیلددار و اسکرین دار در بازار موجود هستند.

کابل اعلام حریق:

این کابل همچنین به اسم کابل ضد آتش نیز شناخته می شود. علت عمده بکارگیری این نوع از کابل ها در واقع برای بالا بردن ایمنی می باشد. همان گونه که از اسم این کابل مشخص است در برابر آتش مقاومت بالایی دارد به گونه ای که تا سه ساعت می تواند در وضعیت آتش سوزی مقاومت خود را حفظ کند.

کابل نظامی:

از این نوع کابل ابزار دقیق با نام کابل ضد انفجار نیز یاد می شود. عمده استفاده از آن ها در مکان های نظامی و برخی از صنایع از قبیل نفت و گاز و پتروشیمی می باشد.

ساختار کابل های ابزار دقیق

ساختار کابل های ابزار دقیق به دلیل نوع متفاوت کاربردی که دارند متفاوت از بسیاری دیگر از انواع کابل ها است. در ساختار این نوع از کابل از سیم های مسی به عنوان رسانا استفاده می شود. که ممکن است تکی، افشان و یا از نوع زوج بهم پیچیده باشند. به منظور عایق بندی و پوشش آن ها نیز به طور معمول از پی وی سی و یا پی ای استفاده می شود. برای این که از تداخلات و مواردی از قبیل نویز جلوگیری بعمل بیاید در ترکیب این کابل از لایه بافت، فویل آلومینیوم و یا نوار مسی استفاده می گردد. برای این که کابل در برابر عوامل مکانیکی، مقاومت‌ داشته باشد از آمور نیز در ساختار آن استفاده می شود. به دلیل این که در سیم ابزار دقیق از لایه های حفاظتی استفاده شده است می توان در فضای آزاد و یا در شرایط دفن در زمین آن را مورد استفاده قرار داد. کابل های ابزار دقیق با توجه به شرایط و نوع استفاده از ساختار متفاوتی نیز برخوردار هستند.

کاربرد کابل های ابزار دقیق

از سیم های ابزار دقیق در موارد متعددی استفاده می شود. این کابل ها در هر شرایطی که پروسه اتوماسیون به اجرا گذاشته شود مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هر قسمتی که نیاز به منتقل کردن سیگنال از جمله در اتاق های کنترل و واحدهای صنعتی داشته باشد از این کابل ها استفاده می کند. کارخانه ها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، معادن و… از مواردی است که در آن ها کابل ابزار دقیق مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید کابل های ابزار دقیق

در صورتی که به دنبال خرید کابل ابزار دقیق، کابل آلومینیوم خودنگهدار، کابل آلومینیومی زمینی و سایر انواع کابل ها دارید می توانید این کابل ها را از طریق سایت ما خریداری کنید. قیمت کابل آلومینیومی و انواع کابل های ابزار دقیق در سایت ما بسیار مناسب است و امکان خرید این کابل های با کیفیت و استاندارد با قیمت استثنایی از سایت ما فراهم می باشد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

13 − 3 =