کابل هوایی آلومینیوم

دسامبر 31, 2022by multi0

کابل هوایی آلومینیوم

تجهیزات مورد نیاز جهت انتقال انرژی از طریق دکل و تیر برق انواع کابل هوایی آلومینیوم می باشد. کابل هوایی آلومینیوم که انواع مختلفی را شامل می گردد مطابق با استاندارد های جهانی ساخته می شود. از ویژگی های انواع کابل هوایی آلومینیوم ماندگاری بالا، نصب آسان و نیز مقاومت در برابر خوردگی می باشد. برای خرید کابل هوایی آلومینیومی، کابل آلومینیومی زمینی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار با قیمت مناسب از طریق وب سایت اقدام نمایید.

آشنایی با کابل هوایی آلومینیوم

جهت احداث و راه اندازی خطوط برق از انواع و اقسام تجهیزات بهره گرفته می شود که از آن میان می توان به کابل اشاره کرد. از جمله کابل های برق پر مصرف کابل های هوایی آلومینیومی هستند که در خطوط توزیع برق با ولتاژ ضعیف و متوسط به کار می روند. از کاربرد های کابل هوایی آلومینیومی می توان به دکل و تیر برق اشاره نمود. کابل های هوایی آلومینیومی با بهره گیری از دانش و فناوری روز و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت کابل آلومینیومی

انواع کابل هوایی آلومینیوم

با توجه به ماندگاری و قابلیت بالای کابل های هوایی آلومینیوم از این کابل های استاندارد به صورت گسترده بهره گرفته می شود. کابل های هوایی آلومینیوم در سه دسته با کاربرد متفاوت جای می گیرد.

1- کابل هوایی آلومینیومی AAC

در ساخت کابل های هوایی آلومینیومی AAC از رشته های آلومینیوم آنیل نشده استفاده می شود که درجه خلوص بیشتر 5/99 درصد دارند. با توجه به اینکه در این کابل ها رشته های آلومینیوم به شکل استاندارد و با تاب مشخص به هم تابیده شده کابل های AAC استحکام بالایی دارد. کابل های هوایی آلومینیومی AAC عمدتا جهت ولتاژ کم و متوسط به کار گرفته می شود.

از ویژگی های کابل هوایی آلومینیومی AAC می توان به جابجایی و نصب آسان و مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد. به دلیل ساختار متجانس کابل هوایی آلومینیومی AAC این کابل ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند. هدایت الکترونیکی مناسب و مقاومت کششی کم از دیگر ویژگی های کابل هوایی آلومینیومی AAC می باشد.

بیشتر بخوانید: کابل مسی یا آلومینیومی

2- کابل هوایی آلومینیومی ACSR

قسمت مرکزی کابل هوایی آلومینیومی ACSR از فولاد و قسمت بیرونی آن از آلومینیوم می باشد. استفاده از فولاد در قسمت مرکزی کابل هوایی آلومینیومی ACSR باعث افزایش مقاومت مکانیکی این کابل های هوایی می شود. کابل هوایی آلومینیومی برای ولتاژ های قوی مناسب بوده و به دلیل داشتن روکش آلومینیوم برای محیط های آلوده مناسب می باشد. کابل های هوایی آلومینیوم ACSR مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شود. کابل هوایی آلومینیومی ACSR با توجه به نوع روکش آلومینیوم به کار رفته در آن به سه نوع AS، AW و AZ تقسیم بندی شده است. از ویژگی های انواع کابل هوایی آلومینیومی ACSR می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی، وزن سبک و استحکام کششی بالا اشاره نمود.

3- کابل هوایی آلومینیومی AAAC

از دیگر نمونه های کابل هوایی آلومینیومی کابل های AAAC می باشد که به صورت گسترده در خطوط توزیع و انتقال برق به کار می رود. کابل هوایی آلومینیوم AAAC متشکل از یک سیم مرکزی با سطح مقطع گرد هست که آلیاژ آلومینیوم به صورت یک لایه و چند لایه دور آن را فرا می گیرد. در کابل هوایی آلومینیومی AAAC هر لایه آلومینیومی دارای 6 رشته بیشتر نسبت به لایه قبلی می باشد. کابل هوایی آلومینیومی AAAC نسبت به دیگر انواع کابل آلومینیومی از عمر مفید بیشتری برخوردار بوده و استحکام کششی بالایی دارد. از دیگر ویژگی های کابل هوایی آلومینیومی AAAC می توان به مقاومت بالا در برابر سایش، مقاوم به خوردگی به ویژه در محیط های اکتیو و وزن مناسب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مزیت و معایب کابل های مسی و آلومینیومی

مزایا و معایب انواع کابل هوایی آلومینیوم

با اطلاع در مورد مزایا و معایب کابل هوایی آلومینیوم می توان با آگاهی نسبت به خرید این تجهیزات اقدام نمود. از مزایای استفاده از انواع کابل هوایی آلومینیومی سهولت در احداث شبکه می باشد. راحتی انشعاب گیری در کمترین زمان و با صرف هزینه کمتر را می توان از مزایای این کابل های استاندارد به شمار آورد. استفاده از کابل های هوایی نسبت به شبکه های زمینی هزینه کمتری دارد و در صورت نقص و عیب می توان به راحتی نقض را پیدا و برطرف نمود. با این حال انواع کابل هوایی آلومینیومی در برابر تغییرات جوی ناپایدار هستند. احتمال قطعی مکرر در برخورد کابل با شاخه درختان، احتمال گرفتن انشعاب از کابل به صورت غیر مجاز و … از معایب کابل هوایی آلومینیومی می باشد.

بیشتر بخوانید: کابل مسی و کاربرد آن در صنعت

خرید کابل های هوایی آلومینیوم

با اطلاع در مورد قیمت خرید کابل های هوایی آلومینیومی می توان بهترین این تجهیزات را متناسب با نیاز خود خریداری نمود. از راهکار های مناسب جهت اطلاع از خرید و قیمت روز کابل هوایی آلومینیومی، کابل آلومینیومی زمینی ، کابل آلومینیوم خودنگهدار می توانید با کارشناسان ما از طریق وب سایت با مراجعه به صفحه ی تماس با ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

یک × دو =