کابل آلومینیوم فشار قوی

دسامبر 26, 2022by tarrahnetFani0

کابل های فشار قوی که به نام کابل ولتاژ بالا نیز شناخته می شوند. وظیفه اصلی این سیم ها انتقال بار الکتریکی در ولتاژهای بالا است. از این نوع کابل برای انتقال برق از نیروگاه به مراکز توزیع اولیه برق استفاده می شود. کابل های فشار قوی را هم از مس تولید میکنند و هم از آلومینیوم اما اگر در تولید آن ها از آلومینیوم استفاده شد باید به سطح مقطع آن توجه کرد. کابل های فشار قوی را در داخل زمین قرار میدهند این کابل ها باید در برابر شعله، موجودات موذی(موش)، حرارت و اشعه فرا بنفش مقاومت خوبی داشته باشد.

ساختار کابل فشار قوی چگونه است؟

این نوع از کابل را از هسته های فولادی به همراه عایق آلومینیومی میسازند، زیرا اگر از فلز آلومینیوم برای ساخت هسته آن استفاده شود به علت انعطاف آلومینیوم کابل پاره دچار نقص فنی می شود. به همین علت کابل های ولتاژ بالا را از هسته فولادی میسازند تا کشیده و پاره نشود.

بیشتر بخوانید: انواع سیم برق

انواع کابل های فشار قوی

کابل های ولتاژ بالا دارای دو گروه اصلی و هر گروه دارای زیر گروه هایی دیگر هستند، گروه های اصلی شامل قدرت گازی و قدرت روغنی است.

1- کابل قدرت گازی

کابل با فشار داخلی و لوله آلومینیومی
کابل با فشار داخلی و لوله فولادی
کابل با فشار خارجی و لوله فولادی
کابل گازی کپسولی پر شده با گاز

2- کابل قدرت روغنی

 

– کابل روغنی با فشار کم

در این مدل با کاغذهای روغنی شده کابل را عایق میکنند. همچنین گفتنی است این نوع از کابل دو تا سه برابر دارای مقاومت الکتریکی بالاتر به نسبت نوع کم روغن آن است.

– کابل روغنی با فشار بالا

این نوع از کابل فشار قوی یکی از انواع پر مصرف آن است. برای ساخت این نوع کابل ابتدا کاغذهای روغنی شده را دور رشته های سیم می پیچند سپس برای محکم شدن دور آن ها را با نوارهای پلاستیکی یا مسی میبندند.

بیشتر بخوانید: کابل های فشار ضعیف

کاربردهای کابل فشار قوی

از کاربردهای کابل فشار قوی می شود به موارد زیر اشاره کرد:

1- کاربردهای صنعتی

2- انتقال نیرو از نیروگاه به مراکز توزیع

3- استفاده بر روی دکل های بزرگ بین شهری

4- منتقل کردن بار زیاد در زیر زمین(دفن در زمین)

 

پرکاربردترین کابل های فشار قوی

از پرکاربردترین کابل های فشار قوی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کابل شبکه

2- کابل آلومینیوم زمینی

3- کابل آلومینیوم خودنگهدار (هوایی)

4- کابل های مخابراتی

شرکت ماهان کابل امیر با سالها تجربه و انجام هزاران پروژه موفق در زمینه فروش کابل آلومینیوم در خدمت شما مشتریان گرامی است تا بهترین محصول و خدمات را با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه ثبت سفارش در خصوص خرید کابل آلومینیوم خودنگهدار یا کابل آلومینیومی زمینی و یا انواع دیگر کابل ها اقدام بفرمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × چهار =