کابل مسی یا آلومینیومی

دسامبر 31, 2022by multi0

کابل مسی یا آلومینیومی

قبل از آنکه بخواهیم بگوییم کدام کابل بهتر است باید در مورد هر کدام جدا صحبت کنیم و درباره ی مزایا و معایب و کاربرد های هر کدام توضیحاتی را بدهیم. کابل های مسی از قدیمی ترین کابل های مورد استفاده هستند و کابل آلومینیومی نیز در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

آشنایی با کابل آلومینیومی

همان گونه که از اسم این کابل ها مشخص است این کابل ها را از آلومینیوم تولید میکنند. این نوع از کابل ها دارای دو نوع معروف به نام کابل آلومینیوم خودنگهدار و کابل آلومینیومی زمینی است. کابل های آلومینیومی از قدیم تا به الان دست خوش تغییرات بسیاری شده اند. در سال های گذشته قیمت مس افزایش یافته است به همین علت دیگر از کابل های مسی به تنهایی در خطوط برق استفاده نمیشود و کابل های مسی جای خود را به کابل های آلومینیومی داده است. به دلیل افزایش قیمت مس و هزینه های مربوط به نگهداری از آن، دیگر از کابل مسی به تنهایی در پروژه های انتقال بار استفاده نمیکنند و به جای آن از کابل های آلومینیومی استفاده میشود. از کابل های آلومینیومی برای انتقال جریان به صورت(هوایی و زمینی) و همچنین در سیستم های تک فاز و سه فاز نیز استفاده میشود.

مزایا کابل آلومینیومی

1- قیمت کمتر
2- وزن کمتر
3- نصب آسان تر
4- حفظ و نگهداری آسان تر
5- احتمال سرقت پایین تر

معایب کابل آلومینیومی

1- تلفات انرژی بشتر

2- انعطاف کم

3- واکنش پذیری

آشنایی با کابل مسی

کابل های مسی از قدیم الایام تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته اند. کابل های مسی به علت تلفات پایین انرژی، رسانایی بالا و همچنین واکنش پذیری کم با محیط محبوب بوده و هستند اما امروزه به علت بالا رفتن قیمت مس در جهان، وزن بیشتر مس به نسبت آلومینیوم و نصب سخت تر دیگر استفاده به تنهایی از این کابل به صرفه نیست. و برای انتقال انرژی از کابل های آلومینیومی استفاده میشود.

مزایای کابل مسی

1- رسانایی بالاتر

2- تلفات انرژی کمتر

3- استحکام بیشتر

4- تحمل ظرفیت بار بیشتر

5- مقاوم در برابر خوردگی

معایب کابل مسی

1- وزن بیشتر

2- نصب سخت تر

3- هزینه بالاتر

بیشتر بخوانید: کابل مسی و کاربرد آن در صنعت

چگونه کابل با کیفیت تهیه کنیم؟

ما با سالها تجربه در زمینه تولید و فروش انواع کابل مفتخر هستیم تا محصولاتمان را در خدمت شما مشتریان گرامی قرار دهیم شما عزیزان میتوانید با مراجعه به بخش محصولات، محصولات را دیده و در صورت تمایل از بخش ثبت سفارش سفارش خود را ثبت کنید در صورت وجود هرگونه سوال میتوانید در بخش تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با کابل های آلومینیومی و مسی و مزایا و معایب آن ها آشنا شدیم و دریافتیم، هر کدام کارایی و موارد مصرف خود را دارد در نهایت این نیاز شماست که تعیین کننده نوع کابل است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت کابل آلومینیومی، کابل آلومینیوم خودنگهدار، کابل آلومینیومی زمینی و … می توانید از طریق وب سایت با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × یک =